Sjukdom och jävelskap ;)

Min hosta har blivit värre, och om jag får vara lite snuskig ska jag säga att slemmet har börjat blivit gult. Dock vet jag inte vad det gula är. Snor ? Var ? Hm, detta ska jag nog kolla upp ;)

Dricker te och läser "Djävulen bär Prada", vilket är en av mina favoritböcker. Den är väldigt tjejig, men jag köpte den i typ nian när jag var tjej fortfarande och den bet sig fast helt enkelt. Tror att detta är kanske tredje gången jag läser den. Om man är sugen på New York-miljö, chiclit och lite sånt där mode-skriveri är den perfekt :) 

Kämpade mig nyss till toaletten, kom tillbaka och sjönk ner i soffan för att upptäcka att mitt te var slut. Panik ! Måste alltså kämpa mig upp och göra nytt.Blä. Men det hjälper hostan lite, plus att det tillför mys i läsandet. Så te är ett måste :) Appropå det hatar jag folk som skriver te typ "The", eller "Tea". Seriöst, det första ordet skriver man före ett engelskt ord för att göra det i bestämd form, och det andra används till att skriva te - på ENGELSKA ! Så te ska det vara :)

Aja, nu ska jag kämpa lite för att få tag i nytt TE ;) Och sedan läsa vidare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0